Feedback Feedback    Het is nu do mei 23, 2013 1:18 pm

Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Groothandel sneakers ?? 
Auteur Bericht

Bericht Groothandel sneakers ??
Halloo allemaal, ik zou graag binnenkort een SneakerShop willen beginnen in België en daarom heb ik een groothandelaar nodig in sneakers, right :oops: :S ? Ik heb op internet gezocht, maar kan er niet echt een vinden :( weet er toevallig iemand zo een groothandelaar in sneakers ? De merken die ik graag zou willen verkopen zijn: Nikes, Adidas, Converse, Vans, enz...
Alvast bedankt
Grtjs Toto

di maart 23, 2010 4:05 am
Profiel
Mark McCulinairy

Schoenen: 9.5 / 10
Bericht Re: Groothandel sneakers ??
Heb je al gebeld naar de merken?
Nike en Adidas doen dacht ik hun distributie zelf, converse weet ik niet en vans gaat via vfc.

Niet alle antwoorden kan je vinden op het internet, maar wel kan je zo aan diverse telefoonnummers en email adressen komen.

[b][url=http://www.lacebag.nl][color=#0d6fdc]LACEBAG[/color][color=#ff028c].NL[/color][/url][/b]

di maart 23, 2010 7:36 am
Profiel WWW
Luc Aarts groupie

Alle grote merken doen de distributie zelf (Nike, adidas, Vans (VFC is het moederbedrijf), Converse, Reebok, Asics, New Balance, Puma) Saucony en Pro Keds gaan via Stride Rite en dan heb je alle belangrijke merken wel gehad. Je zult wel aan bepaalde eisen moeten voldoen, op financieel gebied maar ook qua locatie (geen andere shops in de buurt die hetzelfde verkopen) Zorg dat je bedrijfsplan goed op orde is.

di maart 23, 2010 9:52 am
Profiel
Resellinator
Resellinator

Schoenen: 10.5
Ben benieuwd. Vind het jammer dat alle shops tegenwoordig erg op elkaar lijken..
Allemaal zelfde merken, aanbod enzo... dit zal wel weer een van de velen zijn

di maart 23, 2010 10:13 am
Profiel
Luc Aarts groupie

Door de vastgestelde accounts is er gewoon weinig vrijheid qua inkoop.

di maart 23, 2010 10:32 am
Profiel

Warhead schreef:
Alle grote merken doen de distributie zelf (Nike, adidas, Vans (VFC is het moederbedrijf), Converse, Reebok, Asics, New Balance, Puma) Saucony en Pro Keds gaan via Stride Rite en dan heb je alle belangrijke merken wel gehad. Je zult wel aan bepaalde eisen moeten voldoen, op financieel gebied maar ook qua locatie (geen andere shops in de buurt die hetzelfde verkopen) Zorg dat je bedrijfsplan goed op orde is.

Hoe bedoel je geen andere shops in de buurt die hetzelfde verkopen ? In een winkel centrum zijn er meestal zoveel winkels die dezelfde schoenen verkopen ? Niet dat ik het ook zo gaan doen, ik zou graag exclusieve en veel verschillende sneakers willen verkopen en zo goedkoop mogelijk kopen, zodat ik ze ook iets goedkoper kan verkopen dan de rest (in Hasselt is er maar 1 klein sneakershop) Mijn belangrijkste doelgroep is jongeren/studenten en die hebben meestal niet zoveel geld op zak. Kan ik het bij die grote merken voor zo goedkoop krijgen of moet ik hiervoor naar buitenland ? Misschien waar ze gemaakt worden ofzo ?

grtjs

di maart 23, 2010 4:09 pm
Profiel

boswottels schreef:
Ben benieuwd. Vind het jammer dat alle shops tegenwoordig erg op elkaar lijken..

Ze verkopen die merken waarschijnlijk ook omdat de consument deze merken wilt ? Hoe kan je het dan anders maken, buiten interieur en meer verschillende schoenen ? Suggesties ?

Grtjs

di maart 23, 2010 4:12 pm
Profiel

Schoenen: 9.5-10
Volgens mij heb je nog niet echt goed nagedacht over je shop ;).
Denk eerst even goed aan de 4 p's, zet een goed businessplan op, denk aan je doelgroep, image, uitstraling, etc. Ga dan pas bezig met je inkoop. Als je wil dat die merken bij je in de winkel komen moet je wel zorgen dat ze niet om je heen kunnen.

di maart 23, 2010 4:14 pm
Profiel
Luc Aarts groupie

Als je net begint, niemand kent en concurrentie in dezelfde plaats hebt krijg je geen exclusieve schoenen. Je kunt dan zelf gaan viavia importeren maar daar heb je ook connecties voor nodig.

di maart 23, 2010 4:20 pm
Profiel
Mark McCulinairy

Schoenen: 9.5 / 10
Zoals hierboven al is vermeld (en zo kom je ook over), dat je nog in de begin fase bent van je bedrijfsvorming. Zorg ervoor dat je bedrijfsplan goed uitgewerkt is, hierin ga je ook nadenken over concurrenten en de verkoop/promotie van je product(en).

[b][url=http://www.lacebag.nl][color=#0d6fdc]LACEBAG[/color][color=#ff028c].NL[/color][/url][/b]

di maart 23, 2010 5:52 pm
Profiel WWW
Lacebag Veteran

Schoenen: ▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲
toto, waar zou je een willen beginnen in België (Hassel I guess...).

En ik moet henkmanz gelijk geven, als je je al wat geïnformeerd was deze vraag overbodig.

di maart 23, 2010 5:55 pm
Profiel WWW
Resellinator
Resellinator

toto schreef:
boswottels schreef:

Ze verkopen die merken waarschijnlijk ook omdat de consument deze merken wilt ? Hoe kan je het dan anders maken, buiten interieur en meer verschillende schoenen ? Suggesties ?

Grtjs

Ik ben voorstander van het zelf importeren van goederen. En nieuwe merken/ontwerpers hun ei kwijtlaten in je winkel.

di maart 23, 2010 6:44 pm
Profiel

henkmanz schreef:
Volgens mij heb je nog niet echt goed nagedacht over je shop ;).
Denk eerst even goed aan de 4 p's, zet een goed businessplan op, denk aan je doelgroep, image, uitstraling, etc. Ga dan pas bezig met je inkoop. Als je wil dat die merken bij je in de winkel komen moet je wel zorgen dat ze niet om je heen kunnen.

Hoe weet jij dat ik niet goed heb nagedacht over mijn shop :S ? wie heeft gezegd dat ik niet aan de 4 p's heb gedacht, wie heeft gezegd dat ik geen goed businessplan heb, wie zegt dat ik geen doelgroep heb ... ?? je houd je bezig met iets waar je niets van weet ipv mijn vraag te beantwoorden. Ik stel hier een heel duidelijke vraag, maar sommigen mensen snappen dat zo te zien niet. Maar ja, als iemand echt nuttige informatie heeft zijn ze altijd welkom.

wo maart 24, 2010 9:17 am
Profiel

Schoenen: 10.5-11
De conclusie trekken uit ze het feit dat je dit niet weet, lijkt op slechte voorbereiding. Verder is het antwoord al gegeven.

wo maart 24, 2010 9:19 am
Profiel

boswottels schreef:
toto schreef:
boswottels schreef:

Grtjs

Ik ben voorstander van het zelf importeren van goederen. En nieuwe merken/ontwerpers hun ei kwijtlaten in je winkel.

hmm thnx boswottels :thumbs_up:

wo maart 24, 2010 9:20 am
Profiel

Cis schreef:
toto, waar zou je een willen beginnen in België (Hassel I guess...).

En ik moet henkmanz gelijk geven, als je je al wat geïnformeerd was deze vraag overbodig.

Yep Hasselt, en ik wou me hier informeren, ma zo te zien was dat een slechte beslissing, sommigen houden zich liever bezig met andere zaken dan te helpen.

wo maart 24, 2010 9:23 am
Profiel
Luc Aarts groupie

Doe eens niet zo uit de hoogte, volgens mij heb je meer dan voldoende antwoord op je vraag gehad.

wo maart 24, 2010 9:24 am
Profiel

Luchtgolf schreef:
De conclusie trekken uit ze het feit dat je dit niet weet, lijkt op slechte voorbereiding. Verder is het antwoord al gegeven.

Dus ik moet eerst laten zien dat ik goed ben voorbereid en dan pas krijg ik de antwoord :S ik stel gewoon een heel simpele vraag, als je het weet antwoord erop en als je het niet weet dan antwoord je er niet op. Vragen stellen en dingen zeggen wat je vermoed, gaan me echt niet helpen :wink:

wo maart 24, 2010 9:27 am
Profiel

Warhead schreef:
Doe eens niet zo uit de hoogte, volgens mij heb je meer dan voldoende antwoord op je vraag gehad.

idd en aan die mensen ben ik heel dankbaar warhead ! echt bedankt omdat jullie er tijd in steken om mij te helpen. maar de rest ...

wo maart 24, 2010 9:28 am
Profiel
Luc Aarts groupie

... daar moet je je niet druk over maken.

wo maart 24, 2010 9:29 am
Profiel
Sir NB1500/GLIII
Sir NB1500/GLIII

Schoenen: 10 / 10,5
Iedereen is wel eerlijk, toto...
ik heb ook niet het idee dat je weet waar je aan begint...iedereen probeert je te helpen, dus ga niet zo tof lopen doen....

wo maart 24, 2010 9:30 am
Profiel WWW
Luc Aarts groupie

Heb je trouwens een omschrijving (of een website) van die andere winkel in Hasselt?

wo maart 24, 2010 9:32 am
Profiel
Resellinator
Resellinator

Etownjr schreef:
Iedereen is wel eerlijk, toto...
ik heb ook niet het idee dat je weet waar je aan begint...iedereen probeert je te helpen, dus ga niet zo tof lopen doen....

Agree.

Waarom ga je een sneaker store beginnen?

wo maart 24, 2010 9:33 am
Profiel

Warhead schreef:
... daar moet je je niet druk over maken.

ok warhead, ik ga je raad volgen en niet reageren op wat etownjr zegt (A) :D

wo maart 24, 2010 9:33 am
Profiel
Sir NB1500/GLIII
Sir NB1500/GLIII

Schoenen: 10 / 10,5
hahahahha....grappig...

als je inkoop bij bv nike, adidas etc... heb je gewoon een minimale verkoopprijs waar je je aan moet houden, dus je zal niet snel goedkoper zijn dan andere winkels....en vooral jongeren willen hypeshit en "erbij horen" dus je moet wel on top of your game zijn...

wo maart 24, 2010 9:36 am
Profiel WWW
Luc Aarts groupie

toto schreef:

Hoe bedoel je geen andere shops in de buurt die hetzelfde verkopen ? In een winkel centrum zijn er meestal zoveel winkels die dezelfde schoenen verkopen ?
Dat valt ook nog wel mee. En de merken willen bepaalde dingen exclusief houden, plus ze willen de shops waar ze al langer een relatie mee hebben niet naaien (meestal dan)
Citaat:
Kan ik het bij die grote merken voor zo goedkoop krijgen
Inkoop is vaak de helft van de retailprijs. Dus AM1's van 130 worden ingekocht voor 65 euro.

Citaat:
of moet ik hiervoor naar buitenland ? Misschien waar ze gemaakt worden ofzo ?

De fabriek verkoopt niet aan een ander bedrijf dan de opdrachtgever. Doen ze dat wel dan krijg je fakes. Enige manier waarop je uit het buitenland kunt importeren voor een lage prijs is een shop met een account kennen die voor jou extra paartjes inkoopt.

wo maart 24, 2010 9:40 am
Profiel

Warhead schreef:
toto schreef:

Hoe bedoel je geen andere shops in de buurt die hetzelfde verkopen ? In een winkel centrum zijn er meestal zoveel winkels die dezelfde schoenen verkopen ?
Dat valt ook nog wel mee. En de merken willen bepaalde dingen exclusief houden, plus ze willen de shops waar ze al langer een relatie mee hebben niet naaien (meestal dan)
Citaat:
Kan ik het bij die grote merken voor zo goedkoop krijgen
Inkoop is vaak de helft van de retailprijs. Dus AM1's van 130 worden ingekocht voor 65 euro.

Citaat:
of moet ik hiervoor naar buitenland ? Misschien waar ze gemaakt worden ofzo ?

De fabriek verkoopt niet aan een ander bedrijf dan de opdrachtgever. Doen ze dat wel dan krijg je fakes. Enige manier waarop je uit het buitenland kunt importeren voor een lage prijs is een shop met een account kennen die voor jou extra paartjes inkoopt.

Warhead je bent de BESTE man :thumbs_up: Thnx, dit is pas nuttig !

wo maart 24, 2010 9:57 am
Profiel

Etownjr schreef:
hahahahha....grappig...

als je inkoop bij bv nike, adidas etc... heb je gewoon een minimale verkoopprijs waar je je aan moet houden, dus je zal niet snel goedkoper zijn dan andere winkels....en vooral jongeren willen hypeshit en "erbij horen" dus je moet wel on top of your game zijn...

Ook bedankt etownjr, nuttig ! Eindelijk :mrgreen:

wo maart 24, 2010 9:58 am
Profiel

Citaat:
de 4 p's, zet een goed businessplan op, denk aan je doelgroep, image, uitstraling

Dat is toch BDIU?

wo maart 24, 2010 10:06 am
Profiel WWW
Resellinator
Resellinator

Prijs presentatie product en promotie

Heb zelf net ook een ondernemings/bedrijfsplan geschreven..

wo maart 24, 2010 10:11 am
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende